Grafica publicitara

Comunicare si identitate vizuala

Indiferent dacă sunteți un designer aspirant sau căutați servicii de grafica publicitara pentru afacerea dvs., înțelegerea celor opt tipuri de design grafic vă va ajuta să găsiți competențele potrivite pentru locul de muncă sau strategia de marketing pe care o doritigrafica publicitara.

Grafica publicitara la nivel de tipografie

o stiinta exacta in care imaginatia este esentiala

Grafica publicitara este procesul de comunicare vizuală pentru rezolvarea solutiilor de marketing utilizand tipografia, fotografia și ilustratia. Grafica publicitara este considerata un subset al designului de comunicare vizuală și de comunicare in marketing, dar uneori termenul “design grafic” este folosit ca si sinonim. Designerii graficieni creează și combină simboluri, imagini și text pentru a forma reprezentări vizuale ale ideilor și mesajelor. Ei folosesc tipografia, artele vizuale și tehnicile de aspect ale paginii pentru a crea compoziții vizuale. Utilizările uzuale ale designului grafic includ designul corporativ (logo-urile și branding-ul), designul editorial (reviste, ziare și cărți), designul de mediu, publicitatea, designul web, designul de comunicare, designul de ambalaj și siglele (logo-uri).

Identitate vizuala

grafica identitate vizuala

Design de identitate vizuala

Grafica publicitara include designul pentru identitate vizuala. Acest termen se refera la BRAND – relatia dintre afacere sau companie si clienti sau consumatori. Identitatea de brand este cum compania comunica personalitaea, tonul, esenta produsului dar la fel de bine emotiile si personalitatea. designul grafic de identitate vizula este exact acesta: elementele vizuale ale identității de brand care acționează ca o interfață pentru a comunica acele calități intangibile prin imagini, forme și culori.

Designerii care se specializează în designul grafic al identității vizuale colaborează cu părțile interesate pentru a crea elemente precum logo-uri, tipografii (fonturi), palete de culori și biblioteci de imagini care reprezintă personalitatea unei mărci.

Designerii grafici de identitate vizuala trebuie să posede o cunoaștere generală a tuturor tipurilor de design grafic pentru a crea elemente de design care să fie potrivite în toate mediile vizuale. Ei au, de asemenea, nevoie de o comunicare excelentă, abilități conceptuale și creative și o pasiune pentru cercetarea industriilor, a organizațiilor, a tendințelor și a concurenților.

Grafica pentru marketing si publicitate

Atunci când majoritatea oamenilor se gândesc la designul grafic, ei se gândesc la grafica pentru marketing și publicitate.

Companiile depind de marketing-ul de succes pentru a atinge procesul decizional al publicului țintă. Marketingul excelent angajează oamenii pe baza dorințelor, nevoilor, conștientizării și satisfacției pe care o au față de un produs, serviciu sau brand. Întrucât oamenii doresc întotdeauna mai mult conținut vizual, designul grafic  ajută companiile să promoveze și să comunice mai eficient.

Designerii de marketing lucrează cu proprietarii de companii, directori, manageri sau profesioniști de marketing pentru a crea  promovari vizuale pentru strategii de marketing. Aceștia ar putea lucra singuri sau ca parte a unei echipe interne sau creative. Designerii pot să se specializeze într-un anumit tip de suport (de exemplu, vehiculele sau anunțurile pentru reviste) sau să creeze un sortiment larg de layout-uri pentru tipărire, printare digitală și altele. În timp ce, în mod tradițional, este centrat pe tipar, acest rol a crescut pentru a include mai multe promovari digitale, în special pentru utilizarea în marketingul de conținut. 
 

Exemple de design grafic de marketing

  • Cărți vizită și pliante
  • Reviste și anunțuri ziare
  • Postere, bannere și panouri publicitare
  • Infographics
  • Broșuri (tipar offset sau digital)
  • Inscriptionare auto
  • Afișe și afișaje comerciale
  • Șabloane de marketing pentru e-mail – Newslatter
  • Prezentări PowerPoint
  • Meniuri
  • Anunțuri media sociale, bannere
  • Imagini pentru site-uri web și bloguri

Design grafic pentru publicatii

Publicațiile sunt piesele de lungă durată care comunică cu publicul prin distribuția publică. Ele au fost, în mod tradițional, un mediu de imprimare. Gândiți cărți, ziare, reviste și cataloage. Cu toate acestea, a existat recent o creștere semnificativă în domeniul publicării digitale.

Designerii de grafică care se specializează în publicații colaborează cu editori și editori pentru a crea machete cu tipografie aleasă cu grijă și lucrări de artă însoțitoare, care include fotografie, grafică și ilustrații. Designerii de publicații pot lucra în calitate de freelanceri, ca membri ai agențiilor de creație sau în cadrul unei companii de publicare.

Exemple de design grafic publicație

  • Cărți
  • Presă
  • Buletine
  • Directoare
  • Rapoarte anuale
  • Reviste
  • Cataloage

Design de ambalaj

Cele mai multe produse necesită o formă de ambalaj pentru a le proteja și a le pregăti pentru depozitare, distribuție și vânzare. Dar designul ambalajului poate comunica direct consumatorilor, ceea ce îl face un instrument de marketing extrem de valoros. Fiecare cutie, sticlă și sac, fiecare recipient sau canistră este o șansă de a spune povestea unui brand.

Designerii de ambalaje creează concepte, dezvoltă machete și creează fișiere  pentru imprimara unui produs. Acest lucru necesită cunoștințe de specialitate a proceselor de imprimare și o înțelegere clara a designului industrial și a fabricației. Deoarece designul ambalajului atinge atât de multe discipline, nu este neobișnuit ca designerii să creeze si alte layout-uri pentru un produs, cum ar fi fotografia, ilustrațiile și identitatea vizuală.

Designerii de ambalaje pot fi specializați într-un anumit tip de ambalaj (cum ar fi etichetele sau cutii de băuturi) sau pentru o industrie specifică (cum ar fi produsele alimentare sau jucăriile pentru copii). Munca lor necesită abilități conceptuale și de rezolvare a problemelor de vârf, în plus o cunoaștere a tehnologiei tiparului și a designului industrial. Ei trebuie să fie flexibili pentru a răspunde cerințelor clienților, comercianților și producătorilor și să fie conștienți de tendințele actuale.